Veld-post.nl logo

  • Menu
  • Nieuws
    • Home
    • Provincies

      Subcategorieën

      • Drenthe
      • Flevoland
      • Friesland
      • Groningen
    • Politiek
    • Waterschappen
    • Melkvee
    • Akkerbouw
    • Varkens
    • Pluimvee
    • Opinie
    • Sterke Erven
  • Marktcijfers
  • Video & foto
  • Dossiers
  • Kennispartners
  • Vakblad
    • Vakblad
    • Jaargangen
    • Verschijningsdata
    • Abonneren
    • Sterke Erven
  • Top
  • Evenementen
  • Het LeerErf
  • Sterke Erven
  • Sterke Erven
NieuwsProvinciesBe good and tell it – ook voor boeren

Be good and tell it – ook voor boeren

Een nieuwe generatie ondernemers staat op. Ze combineren passie, innovatie en duurzaamheid met een ijzersterk verhaal. Ze laten de wereld zien dat het anders kan. Zij spreken consumenten aan op hun verlangen naar goed doen zónder in te leveren op comfort. En ze vertellen dat verhaal luid en duidelijk. Dat werkt.

Waarom? Omdat ze een boodschap hebben die klopt én omdat ze die boodschap groots en meeslepend brengen. Wij – als agrarische sector – delen vaak dezelfde drijfveren. Wij produceren voedsel met zorg. Wij innoveren dagelijks om onze voetafdruk te verkleinen. Wij hebben hart voor onze dieren, ons land, onze keten. En toch… wordt dat verhaal zelden verteld. Daar zit het verschil. Wij doen het goede, maar vertellen het niet. Zij doen het goede, en vertellen het wél.

De consument wil het wél weten

Laten we eerlijk zijn: de moderne consument ís niet per se tegen boeren. Integendeel. Ze willen wél vlees, melk, kaas, groenten en eieren. Maar ze willen het consumeren zonder schuldgevoel. Ze zoeken geruststelling: “Is dit product goed voor mij, voor de dieren, voor de aarde?” En die geruststelling kunnen wij geven – mits we ons verhaal gaan delen. We hoeven geen activisten te zijn. We hoeven geen marketeers te worden. Maar we mogen wél trots zijn op ons vak. Op onze manier van werken. Op ons vakmanschap, onze innovatiekracht en onze inzet voor volgende generaties. Want duurzaamheid leeft ook bij ons. Net als passie voor kwaliteit. Net als zorg voor de planeet. Alleen verpakken wij dat nog niet in een ‘wild adventure’, zoals Holie Foods. Of in een slogan als ‘Feel Good Cleaning’, zoals Marcel’s Green Soap.

Tijd voor verandering

Het is tijd dat ook wij ons verhaal gaan vertellen. Met trots, met visie, en ja – ook met een beetje flair. Want waarom zouden wij níet geliefd kunnen zijn in de media? Waarom zouden wij níet de harten van consumenten kunnen winnen?

Bij Wija geloven we daarin. We helpen ondernemers en bedrijven om hun unieke verhaal zichtbaar te maken. Ook agrarische bedrijven. Want u verdient het om gehoord te worden. Uw verhaal kán raken. Uw boodschap kán verbinden. En weet u wat het oplevert? Plezier in het delen. Plezier in de keten. Plezier in de supermarkt. Succesverhalen in de media. Maar vooral: erkenning voor het vakmanschap dat u elke dag opnieuw levert.

Dus laten we samen zeggen:
Be good and tell it. Voor de planeet, voor de consument – en voor uzelf.

Tekst: Wija Koers

Beeld: Ellen Meinen

Deel dit artikel
Twitter
Facebook
LinkedIn
WhatsApp
E-mail
Praat mee
Veldpost is ook actief op verschillende social media. Volg ons, blijf altijd op de hoogte van het laatste nieuws en praat mee.
Facebook Twitter LinkedIn Instagram
Nieuwsbrief
Ontvang twee keer per week gratis het belangrijkste agrarische nieuws uit Noord-Nederland in jouw mailbox. Meld je aan voor de nieuwsbrief van Veld-post.nl en bevestig jouw aanmelding via de toegestuurde mail.
Wij wijzen je op het privacy statement van Agrio Uitgeverij B.V.

Provincies
  • Drenthe
  • Flevoland
  • Friesland
  • Groningen
Politiek
Waterschappen
    Melkvee
    Akkerbouw
    Varkens
    Pluimvee
    Opinie
    Veld-post.nl © 2025 - Uitgave van Agrio Uitgeverij B.V. - RSS | Privacyverklaring | Disclaimer | Algemene voorwaarden | Adverteren | Abonneren | Contact redactie | Klantenservice | Cookie instellingen
    • Nieuws
      • Home
      • Provincies
        • Drenthe
        • Flevoland
        • Friesland
        • Groningen
      • Politiek
      • Waterschappen
      • Melkvee
      • Akkerbouw
      • Varkens
      • Pluimvee
      • Opinie
    • Marktcijfers
    • Video & foto
    • Dossiers
    • Kennispartners
    • Vakblad
      • Jaargangen
      • Verschijningsdata
      • Abonneren
    • Top
    • Evenementen
    • Het LeerErf
    Top